Strona w TOP10 – marketingowy must have

Internet to potężne medium, które daje marketerom wiele możliwości promowania produktów oraz ich sprzedaży, jednak jak pokazują badania zachowań internautów, największe szanse na to, że na stronę trafi klient zainteresowany ofertą daje obecność strony internetowej w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Zachowania internautów wskazują bowiem, że internauci po wpisaniu interesującej ich usługi czy produktu odwiedzają strony, które pojawiają się na pierwszej karcie wyników wyszukiwania, z czego największym zainteresowaniem cieszą się strony z pierwszej trójki. Pozycjonowanie to proces długi, czaso i pracochłonny, wymagający specjalistycznej wiedzy, dlatego też nawet firmy, które mają własne działy marketingu do prowadzenia działań SEO zatrudniają wyspecjalizowane agencje  (jeśli takiej szukasz, sprawdź ofertę tutaj- pozycjonowanie stron kraków.)

Pozycjonowanie to działania zmierzające do umieszczenia strony na jeden z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. To sztuczny proces składający się z wielu elementów, które w efekcie prowadzą do poniesienia pozycji strony internetowej. Pozycjonowanie bywa też z angielskiego określane mianem działać SEO, czyli Search Engine Optimization co tłumaczy się jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Mówiąc o pozycjonowaniu ważne jest także pojęcie organicznych wyników wyszukiwania, w ten sposób określane są naturalne wyniki, czyli wszystkie te, które wyszukiwarka zwraca sama i za które żadna firma nie zapłaciła. Wyniki nieorganiczne będą to zatem linki sponsorowane, które oznaczone są jako reklama w wynikach wyszukiwania, zaś organiczne to te, które pojawiają się pod sponsorowanymi i są niejako najtrafniejsze dla wpisanego w wyszukiwarkę zapytania, zadaniem pozycjonera jest podjęcie takich działań, aby strona jego klienta wyświetliła się w organicznych wynikach wyszukiwania w TOP 10, czyli pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

Działania SEO to szereg działań, które ostatecznie mają za zadanie doprowadzić do pozycji w pierwszej odsłonie wyników wyszukiwania. Warto w tym miejscu podkreślić, że mówi się o tak zwanym White i Black SEO. White SEO są to działania zgodne z zaleceniami Google, po spełnieniu, których strony powinny podnieść swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, natomiast black SEO to sztuczne wymuszanie pozycji, które często wiąże się z działaniami, które Google traktuje jako szkodliwe i z którymi walczy.

Warto pamiętać, że wybierając firmę pozycjonującą należy nastawić się na współpracę, bowiem pozycjonerzy będą potrzebować informacji od firmy zlecającej pozycjonowanie, bez współpracy, przy nastawieniu „płacę wymagam” trudno jest osiągnąć pożądane efekty.

Pozycjonowanie profesjonalna firma SEO powinna rozpocząć od audytu strony internetowej, którą podejmuje się pozycjonować. Należy sprawdzić czy strona nie była wcześniej pozycjonowana, czy domena nie ma złej przeszłości, jak zbudowana jest strona, czy ma ona wersję mobilną oraz czy jej kod jest odpowiednio zoptymalizowany.

Ważnym elementem jest także odpowiedni dobór fraz zwanych także słowami kluczowymi, powinny to być słowa, które najlepiej oddają działalność firmy oraz produkty czy usługi na promocji, których firmie najbardziej zależy. Warto także dodawać do słów kluczowych miasta, jeśli firma działa lokalnie.

Wszystkie te elementy to zaledwie początek całego procesu jakim jest pozycjonowanie, które może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia wyników sprzedażowych firm.