Strona internetowa Twojej firmy
Strona internetowa to ważny element w działalności firmy, służy bowiem do kontaktu z klientami, traktowana jest jako ulotka reklamująca produkty i usługi, pozwala także aby klienci znaleźli firmę niezależnie od regionu, w którym się znajdują. Jednak aby strona spełniała swoją rolę musi ona spełniać kilka istotnych kryteriów.
Domena to ujmując rzecz w najprostszy sposób jest do adres www strony, istnieje kilka szkół mówiących o tym jaki adres będzie najlepszy. Część firm decyduje się na adresy, które oddają istotę ich działania, wybierają zatem domeny będące wyrażeniami wywodzącymi się z ich branży. Inne firmy chcą, aby domena stała się elementem identyfikacji firmy, dlatego też poszukując domeny dla swojej firmy, która będzie tożsama z nazwą ich firmy. W Polsce najpopularniejszymi domenami są te kończące się na „pl.”. Sprawdzić dostępność domeny oraz kupić domenę można na stronie www.wer.pl/tanie-domeny
Ważnym elementem jest czytelność strony internetowej, należy zatem zwrócić uwagę na takie elementy jak układ strony, powinien on być intuicyjny, aby użytkownik mógł niemal bez czytania nagłówków poruszać się po stronie. Powinna ona również mieć kolor czcionki, który będzie odznaczała się od tła, ale nie będzie zbyt kontrastujący – zbyt kontrastowe kolory mogą prowadzić do bólu oczu i odstraszają od chęci czytania. Krój czcionki jest nie mniej ważny, również powinna być ona czytelna i nie zmuszać internauty do wysilania wzroku, czy dekodowania nie do końca zrozumiałych symboli.
Obecnie wymagania Google są takie, że każda strona powinna mieć własną wersję mobilną, czyli taką, która pozwala na korzystanie ze strony na urządzeniach mobilnych. Budując własną stronę www należy zatem zwrócić uwagę, by wyświetlała się ona na tabletach i telefonach komórkowych. W przeciwnym razie będzie miała ona niższe pozycje w wynikach wyszukiwania a użytkownicy nie mobilni będą rezygnowali z jej odwiedzania, co może przynieść firmie straty.
Ważne jest także, aby grafiki i zdjęcia na stronie były estetyczne i przyciągały uwagę, aby stanowiły uzupełnienie dla tekstu na stronie, obrazowały go i uatrakcyjniały, trzeba jednak pamiętać, że zdjęcia nie mogą być zbyt ciężki, spowoduje to spowolnienie ładowania się strony, a im dłużej strona się ładuje, tym większa liczba internautów rezygnuje z czekania i opuszcza stronę. Zatem szybkość ładowania strony ma również znaczenie marketingowe.