Rozszerzenia reklamowe Adwords

Rozszerzenia reklamowe to rodzaj formatu reklamy, który wyświetla dodatkowe informacje o Twojej firmie. Pojawiają się tutaj dwie możliwości: możesz je dodawać samodzielne, lub będą one dodane automatycznie.

Co daje rozszerzenie reklamowe?

Rozszerzenia, tak jak i same reklamy, powodują, że jest ona lepiej wyeksponowana na stronie wyników wyszukiwania. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy dwie korzyści: większą widoczność, a także większą wartość. Ta ostatnia wpływa bardzo korzystnie na współczynnik klikalności reklam, a dzięki temu użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z firmami.

Jak działają rozszerzenia reklam?

AdWords ma taką możliwość, aby wyświetlić reklamę, a to zwiększy jej skuteczność. Trzeba jednak pamiętać, aby mieć dość wysoki ranking reklamy, aby takie rozszerzenie mogło się pojawić. Bardzo często jest tak, że dodając rozszerzenie, nie masz gwarancji, że będzie się ono wyświetlać razem z reklamą. Jeśli wejdziesz w kartę „Rozszerzenia reklam” to możesz tam śledzić kiedy dane rozszerzenie się wyświetla.

Cena za rozszerzenie reklam

Jeśli chodzi o rozszerzenia w kampanii, to nie są one dodatkowo płatne. Tutaj opłata naliczana jest normalnie, za kliknięcie reklamy, a czasem za niektóre interakcje użytkowników z rozszerzeniami. Koszt kliknięcia określany jest tak samo jak w przypadku kliknięć nagłówków.

Koszt kliknięcia

Tak samo jak w przypadku reklam, rzeczywisty koszt kliknięcia reklam z rozszerzeniami, bardzo często jest wyższy. Powodem jest konkurencja na stronie wyników wyszukiwania. Jednak najczęściej okazuje się, że rozszerzenia umożliwiają uzyskanie większej liczby kliknięć przy mniejszych kosztach. Jeśli chodzi o CPC reklam z rozszerzeniem, to jest ono obliczane tak samo jak reklam bez rozszerzenia. Dzięki takiej opcji płacimy tylko tyle ile potrzeba do przelicytowania reklamodawcy z następnym najwyższym wynikiem rankingu reklamy.

Pamiętajmy o tym, że rozszerzenia reklam wyświetlają się razem z reklamami w sieci wyszukiwania, ale niektóre mogą się wyświetlać także w sieci reklamowej.