Reklamy TrueView In-Stream kontra reklama TrueView InDisplay

Obecnie istnieje wiele rodzajów reklam, które możemy wykorzystać w sieci reklamowej Google, YouTube lub innych witrynach czy aplikacjach. W tym wpisie opiszemy dwie podstawowe formy: TrueView In-Stream oraz TrueView InDisplay.

Reklama TrueView In-Stream

Jest to typ reklamy, który pojawia się w filmach wyświetlanych na YouTube, lub innych witrynach czy aplikacjach. Mogą one wyświetlać się także na telewizorach, jeśli mamy możliwość podłączenia do nich tej aplikacji. Użytkownik, jeśli widzi taką reklamę, może ją pominąć po 5 sekundach. Jeśli jednak nie pominie jej, licznik wyświetleń filmu rośnie. Dzieje się tak w momencie, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund reklamy lub całą jeśli jest krótsza niż 30 sekund. Licznik wyświetleń zwiększa się także, jeśli użytkownik zaangażuje się w inne interakcje z wideo. Taka interakcja obejmuje kliknięcie reklamy aby wejść na stronę, a także kliknięcie zakładek z wezwaniem do działania. Jeśli ważne jest dla nas zliczanie wyświetleń, to warto zwrócić uwagę, aby taki filmik trwał dłużej niż 12 sekund, ponieważ Youtube Analytics nie śledzi wyświetleń filmów, które są krótsze niż 10 sekund. Reklamy typu TrueView In-Stream można tworzyć za pomocą Google AdWords. Przy tej okazji przypominamy, że na YouTube format VPAID jest niedozwolony.

Reklama TrueView Discovery

Ten typ reklam charakteryzuje się tym, że może być wyświetlany w YouTube oraz sieci reklamowej Google. Na tym serwisie reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania i na stronach, gdzie odtwarzane są filmy. Istotną kwestią jest to, że cała procedura wygląda tak samo na komputerze i na wersjach mobilnych serwisu, a także w aplikacji mobilnej. Jednostka reklamowa składa się z miniatury obrazu oraz tekstu, który nie może przekraczać trzech linii. Jeśli użytkownik kliknie reklamę, to zostanie on przeniesiony na stronę kanału lub film w YouTube. Ma to na celu wzrost wyświetleń, a także fakt, że reklama będzie odtwarzana w innej jednostce.