Reklama dla projektanta wnętrz- jaka będzie najlepsza?

Zdobywając odpowiedni dyplom, w końcu możemy rozpocząć pracę przy projektowaniu wnętrz. Jeśli naprawdę to lubimy i widzimy w tym swoją szansę na ciekawe zatrudnienie- za pewne nie możemy doczekać się na ten moment, kiedy przyjdzie nam podjąć się pierwszego zlecenia. Jednakże, często pojawia się problem- jak zakomunikować innym, że zajmujemy się takimi rzeczami i jak znaleźć pierwszych inwestorów? Na początku naprawdę może to nie być takie proste. Zatem, jak reklamować projektowanie wnętrz? Czy zdecydować się na współpracę z jakąś agencją?

Dobrze jest zacząć od strony internetowej i mediów społecznościowych

Strona internetowa może być naszą wizytówką, możemy też na niej zaprezentować portfolio swoich realizacji, jeśli już jakieś mamy lub też swoje przykładowe projekty. Możemy tutaj zamieścić wszystkie szczegóły związane z naszą ofertą, z tym, gdzie świadczymy usługi i na jakich zasadach. Czyli właściwie wszystko, co może interesować inwestora, który szuka projektanta. Równocześnie, warto pomyśleć o założeniu strony w mediach społecznościowych. Bardzo często ludzie polecają sobie tego typu usługi właśnie w sieciach społecznościowych, a Facebook czy Instagram się do tego nadają idealnie. Nawiązując kontakt z użytkownikami pokazujemy im, że świadczymy takie usługi i że łatwo mogą oni nawiązać z nami współpracę.

Jaką reklamę wybrać? Jaka da dobre rezultaty?

Kolejną ważną kwestią jest reklama naszej działalności. Być może zaraz po stworzeniu strony internetowej bardzo szybko zorientujemy się, że nie ma na niej zbyt dużego ruchu realnych użytkowników- czas to zmienić. Mamy tutaj dwie możliwości. Możemy zainwestować w reklamy Google Ads, ale bardzo skuteczną formą reklamy będzie też pozycjonowanie strony. Aby od razu ruszyć z kampanią, najlepiej skontaktować się z agencją, która takie kampanie projektuje, a następnie prowadzi. Dzięki możliwości wyświetlania reklam od razu w systemie Google Ads, nie musimy czekać na efekt długo. Jednocześnie, wcielona w życie kampania pozycjonowania strony powinna dać pożądane rezultaty już po około 3-4 miesiącach od momentu jej rozpoczęcia. Jeśli zdecydujemy się na takie kampanie, tak naprawdę nic więcej nie będziemy musieli robić, bo użytkownicy sami będą się do nas zgłaszać, jeśli zainteresuje ich nasza oferta, jaką zaprezentujemy na stronie. Taka opcja dla wielu przedsiębiorców jest bardzo korzystna. Pamiętajmy też o tym, aby zawsze monitorować, czy wdrożone kampanie faktycznie pozwalają nam na zyski. Możemy analizować statystyki kampanii internetowych lub też po prostu liczyć, jak wiele klientów udało się nam pozyskać z takiego właśnie źródła.

Dzięki marketingowi w sieci znacznie łatwiej będzie nam wystartować z nową działalnością, zdobywać cenne doświadczenia i referencje. Nie ma więc na co czekać- najlepiej od razu wydzielić sobie pewien budżet na reklamę i przekonać się, czy da nam to korzyści. Pamiętajmy też o tym, że bez reklamy bardzo długo możemy czekać na pierwszego klienta.