Najważniejsze algorytmy Google
Firmy, które chcą zaistnieć w internecie zlecają pozycjonowanie swoich stron www, w wyniku tych działań jedne strony na określone frazy mogą znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony niepozycjonowane. Wiąże się to z wieloma aspektami, począwszy od tego, że jak pokazują badania internauci najchętniej odwiedzają strony będące w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, a szczególnie te z pierwszej trójki, poprzez kwestie wizerunkowe – strony znajdujące się wysoko, są uznawane za rzetelne i godne zaufania, aż po konkretne wyniki sprzedażowe, dzięki dobrze dobranym frazom na stronę trafiają faktycznie zainteresowani użytkownicy, co znacznie zwiększa szansę na dokonanie przez nich zakupów. Klienci nawet Ci, którzy planują dokonać zakupów w sklepie stacjonarnym, najpierw bardzo często sprawdzają opnie czy porównują ceny w internecie, a później idą do wybranego sklepu już zdecydowani na zakup; jest też wielu internautów, którzy lubią dokonywać zakupów w internecie. Google uważa działania SEO za szkodzące poprawności wyników wyszukiwania, dlatego co jakiś czas opracowywany jest nowy algorytm, który ma za zadanie „oczyścić” wyniki wyszukiwania ze stron, które nie powinny się w nich znaleźć. Wśród największych dotychczasowych algorytmów Google, warto wymienić:
Algorytm Panda
Została wprowadzona, aby walczyć z serwisami o niskiej jakości tekstów. Innymi słowy serwisy, które miały skopiowaną z innych stron treść oraz strony, na których nie było tekstu spadły w wynikach wyszukiwania i od tego czasu traktowane są jako spam. Po raz pierwszy został zastosowany w 2011.
Algorytm Pingwin
Ten algorytm karał strony, które nie stosowały się do zaleceń Googla dla Webmasterów, przede wszystkim w wynikach spadły te ze stron, które miały nienaturalny profil linków oraz korzystał z tzw. SWL, czyli systemów wymiany linków. Po raz pierwszy został zastosowany w 2012 r.
Algorytm Mobile-first indexing
Ten algorytm promuje strony posiadające wersję mobilną i szybko ładujące się na telefonach komórkowych i tabletach. Jego ideą jest to, że podczas wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, użytkownikom zostaną wyświetlone strony wygodne w użytkowaniu na takich urządzeniach.