Jak wykorzystać wideo w social media marketingu?
Prognozuje się, że do 2020 roku wideo ma wynieść 90% wszystkich treści. W związku z tym coraz częściej zadawane jest pytanie: jak najlepiej wykorzystać wideo w marketingu?
W społeczeństwie utarła się myśl, że tworzenie video jest czym drogim i luksusowym. Dzisiejsza technologia pozwala nam na tworzenie bardzo dobrych materiałów, które mogą być dobrym materiałem reklamowym. Jeśli dopiero zaczynasz tworzyć w świecie mediów społecznościowych, to nie zdziw się, że Twoje treści nie przyciągają tylu widzów, ile filmików sławnych blogerek. Do wszystkiego potrzebujesz czasu, a w związku z tym musisz jak najwięcej próbować, aż w końcu osiągniesz odpowiedni sukces.
Profile społecznościowe wychodzą nam naprzeciw i wprowadzają wiele ciekawych udogodnień, szczególnie dla osób, które chciałyby wykorzystać wideo w swoich social mediach. Przede wszystkim korzystaj z opcji automatycznego odtwarzania filmów. Dzięki temu, masz około 3 sekund żeby zaciekawić odbiorcę. Pamiętaj, że nie każdy ma włączoną taką opcję, więc warto zrobić ciekawą planszę, która zachęci do kliknięcia. Dodatkowo dodaj napisy. Bardzo często jest tak, że nie mamy opcji odsłuchania filmu, ale nie będzie nam to przeszkadzać, jeśli pod spodem znajdziemy napisy.
Sprzedaj swój produkt w ciekawy sposób
Założę się, że niejednokrotnie wyłączałeś reklamy lub przestawałeś obserwować profil, który zewsząd bombardował Cię reklamami. Jeśli jesteś producentem i zależy Ci na tym, aby sprzedać swój produkt, możesz zrobić to w inny sposób. Możesz zacząć tworzyć poradniki takie jak np. DIY czy „Jak to zrobić?”. Badania dowodzą, że są to jedne z najczęściej oglądanych filmów. Takie filmy może zrobić praktycznie każdy bez względu na to, jaką branżę prowadzi. Pamiętaj, że takimi filmik powinien być krótki i nie powinno być w nim bezpośredniej reklamy.
Wydarzenia to ostatnio bardzo popularna forma na Facebooku. Jeśli tworzysz jakiś event, stwórz filmik, w którym poinformujesz zainteresowanych o nim. Pamiętam, że mogą to być targi, szkolenia lub konferencja. Dzięki opcji video, Twoi obserwatorzy zobaczą Twoją szczerość i zaangażowanie. Wspiera Cię zespół? Pokaż ich! A najlepiej jeśli pokażesz swoją pracę od kuchni. Tworzyłeś już wydarzenie, które cieszyło się sporym zainteresowaniem? Pokaż relację z niego i w ten sposób zaproś nowe osoby, które mogą być zainteresowane tematyką. Taka opcja jest także sporym ułatwieniem dla osób, które nie mogą się pojawić na wydarzeniu. Na pewno relacja z wideo będzie dla nich małą rekompensatą, że nie mogli się osobiście na nim pojawić.