Jak wybrać firmę pozycjonerską?
Firmę SEO wybieraj z głową!
Pozycjonowanie to proces, w którym w sposób sztuczny strona jest umieszczana przez wynajętą do tego firmę w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na określoną frazę. W obu przypadkach ważne by strona znajdowała się w TOP10, bowiem jak pokazują badania, jedynie strony w pierwszej dziesiątki dają pewność, że trafi do nich najwięcej klientów. W tym kontekście niezwykle ważny okazuje się wybór firmy pozycjonerskiej, nie wystarczy jednak wybrać po prostu firmę, trzeba wybrać jak najlepiej, dlatego warto zwrócić uwagę na następujące elementy:
-
Sposób rozliczenia oferowany przez firmę pozycjonerską – obecnie na rynku dominują dwa rodzaje rozliczeń: za efekty i abonamentowy. W rozliczeniu za efekty firma pobiera opłaty dopiero gdy strona znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, w przypadku abonamentu klient płaci stałą opłatę miesięczną, a w jej ramach firma wykonuje swoje działania.
-
Przewidywane efekty – jeśli firma zapewnia, że strona po miesiącu lub dwóch osiągnie pierwszą dziesiątkę wyników wyszukiwania, to pierwszy powód, dla którego należy spojrzeć na taką firmę podejrzliwie, pozycjonowanie to proces długotrwały i nie da się przewidzieć stuprocentowo jego wyników.
-
Dodawanie firmy do katalogów – oczywiście zależy to w dużej mierze od tego jaki to katalog, ale co do zasady dodanie linku do strony w darmowym katalogu to bardzo zła praktyka, która w sposób znaczący może zaszkodzić stronie, dlatego jeśli firma to oferuje, lepiej uciekać jak najdalej.
-
Przesyłając zapytanie o pozycjonowanie warto podać stronę i opisać krótko jakiego rodzaju produkty są najistotniejsze dla sklepu oraz jaki efekt chcemy osiągnąć. Firma powinna zaproponować frazy oraz strategię pozycjonowania, bowiem pozycjonować można na wiele mniej poszukiwalnych fraz lub na kilka najważniejszych, istnieją także systemy mieszane. Warto także pamiętać, że jeśli firma działa lokalnie lepszym rozwiązaniem mogą okazać się frazy zawierające nazwy miast.
-
Usługi oferowane w ramach pozycjonowania – z pozycjonowaniem wiąże się szereg innych usług, takich jak choćby optymalizacja strony internetowej, czy comiesięczny raport z uzyskiwanych przez stronę pozycji.