Jak prowadzić fanpage na Facebooku – podstawowe zasady?

Prowadzenie fanpage na Facebooku może wydawać się bardzo proste. Nie ma nic trudnego w założeniu nowego profilu, a następnie publikowaniu różnych treści. Niestety w praktyce okazuje się, że dotarcie do dużej ilości odbiorców wymaga pracy i sporego wysiłku, a często największym problemem jest brak strategii.

Określ swoją tematykę

Jeśli zdecydowałeś się na założenie fanpage, to powinieneś wybrać tematykę, która będzie na nim królować. Następnie, gdy już wymyślisz tematykę swojego profilu, zastanów się jakie treści chcesz publikować, aby Twój fanpage zyskał sławę. Tutaj pojawia się pierwszy problem – pisać tylko i wyłącznie o konkretnej tematyce, czy może od niej odbiegać i pisać także na inne tematy? Najlepiej (szczególnie na samym początku) skoncentrować się na tej tematyce, która jest wiodąca na naszym profilu. Z czasem możemy pozwolić sobie na to, aby posty, które publikujemy, były zróżnicowane. Dzięki temu dotrzemy do większej grupy docelowej. Pamiętaj tez o bardzo ważnej rzeczy – nie spamuj. Jeśli stworzyłeś wartościowy wpis, to na pewno zaangażuje on Twoich obserwatorów.

Przede wszystkim jakość

Pewnie nie raz słyszałeś, że w prowadzeniu profilu na Facebooku ważna jest jakość a nie ilość. Na samym początku określ liczbę publikowanych postów w tygodniu – pamiętaj, że lepiej wrzucić 4 konkretne posty niż 10 byle jakich, które nikogo nie zainteresują. Najlepiej będzie, jeśli dokładnie przemyślisz rodzaj publikowanych wpisów i to, czy dany tekst zainteresuje odbiorców. Dodatkowo, pamiętaj o tym, że Facebook daje możliwość planowania postów. Nie musisz się obawiać, że musisz dodać tekst w weekend, albo podczas swojego urlopu. W związku z tym pamiętaj, że dni wolne generują zwiększona oglądalność, więc warto coś wrzucić na swój profil. Jeśli mówimy o jakości, to oczywistym jest, że powinniśmy przede wszystkim koncentrować się na ich merytorycznej wartości. Dodatkowo, każdą wartościową treść możemy wzbogacić ciekawym zdjęciem, filmem lub gifem, który przyciągnie uwagę odbiorców.

Grupa docelowa

Do tej pory skupiliśmy się głównie na treści, ale ważne jest też, do kogo będziemy je kierować. Podczas zakładanie fanpage, zastanówmy się, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć i kto może się zainteresować naszymi treściami. Na podstawie już stworzonych wpisów, możemy spojrzeć w statystki i wywnioskować, kto wchodzi na nasz profil i jak możemy urozmaicić publikowane treści. Ciekawym zabiegiem jest publikowanie postów o określonej godzinie, dzięki czemu przyzwyczajamy naszych odbiorców do regularności.