Najważniejsze zmiany w Adwords i w Analytics w ostatnim czasie

Marketing internetowy to bardzo szerokie pole działań, które umożliwia zarówno reklamowanie produktów i usług przedsiębiorstwa, pozyskiwanie stały i wiernych klientów, jak i budowę wizerunku firmy tak w wirtualu, jak i w rzeczywistości. Jednak celem wszystkich tych działań jest jedna rzecz – sprzedaż. Aby działania reklamowe prowadzone w internecie przynosiły zyski warto jest korzystać z narzędzi oferowanych przez wyszukiwarki i producentów oprogramowania, jednym z najważniejszych narzędzi dla specjalisty od marketingu internetowego jest Google AdWords oraz Analytics, ostatnimi czasy, miały miejsce istotne zmiany w tych dwóch narzędziach, poniżej przedstawiamy skrótowo na czym owe zmiany polegały.

GOOGLE ADWORDS

Jest to system reklam online udostępnianych przez Google. Dzięki Adwords jeśli klient wpisze określone słowa kluczowe do wyszukiwarki wyświetlą mu się wyniki zawierające również reklamę strony promowanej za pośrednictwem Adwords. Więcej na temat formatów AdWords można poznać kontaktują się z tą agencją –  agencja adwords Brandbay.

Wprowadzając nowe zmiany Google postanowiło znacznie ułatwić zadanie reklamodawcą, dzięki wprowadzonym poprawką tworzenie i optymalizacja kampanii ma być o wiele szybsza, a zapewnić ma to nowy interfejs AdWords, który od stycznia tego roku funkcjonuje już w tym narzędziu. W jednym miejscu dostępne są rozszerzenia oraz reklamy, co pozwala na znacznie szybszą i łatwiejszą optymalizację kampanii, dostępna tam będzie również lokalizacja. Ponadto tworzenie nowych kampanii również zostało uproszczone po kliknięciu przycisku „+” pojawi się kreator z pytaniami, który pozwoli na dokładne określenie celu kampanii, jeśli marketingowiec zna odpowiedzi na te pytania, będzie mógł pominąć ten punkt.

Opinie klienta w AdWords istnieje także możliwość wyświetlania w reklamach kreowanych za pomocą AdWords opinii klientów wyrażonej w postaci gwiazdek. Opinia ta pochodzi z ankiety, która wypełnia klient po dokonaniu zakupów w sklepie online oraz tworzy sumę innych źródeł, które wykorzystuje Google to zbierania informacji i opinii konsumentów. Istnieje możliwość wyświetlenia tej opinii we reklamach AdWords, a także na stronie internetowej firmy.

Zmiany wprowadzane przez Google to również koniec Flasha, AdWords nie obsługuje już tego formatu, dlatego też tworząc reklamy displayowe należy robić je w HTML5.

Kolejna nowość to atrybut GTIN, jest to wartość określana przez producenta dla każdego produktu, jeśli jakiś produkt nie będzie miał wprowadzonego tego atrybutu przestanie się on wyświetlać w wynikach wyszukiwania kampanii produktowej.

Rozszerzone reklamy tekstowe to kolejne novum, od 2017 nie ma już standardowego formatu reklamy, ale właśnie przygotowana przez Google formatka rozszerzonych reklam, Google radzi, aby przygotowywać reklamy tekstowe mając w pamięci dotychczasowe działania w tym względzie oraz testując nowe rozwiązania. Takie rozszerzone reklamy zapewniają więcej miejsca na reklamę.

Nie tylko w AdWords w 2017 r. zaszły istotne zmiany, w tym roku zmienił się także Analytics.

GOOGLE ANALYTICS

Najogólniej rzecz ujmując Analytics służy do analizy statystyk serwisów www, jest zatem jednym z podstawowych narzędzi dla każdego eksperta od marketingu online. Od 2017 r. korzystanie z tego narzędzia zostało znacznie ułatwione.

Google dąży do ujednolicenia swoich produktów, dlatego też wraz ze zmianami w panelu AdWords, zaszły także zmiany w interfejsie Analyticsa, to co zwraca uwagę w pierwszej kolejności to obecność wszystkich najważniejszych funkcji, po lewej stronie panelu. Dużym udogodnieniem jest także możliwość dowolnej zmiany widoku.

Ciekawym rozwiązaniem jest również fakt, że użytkownik po wylogowaniu i powtórnym zalogowaniu zostanie przeniesiony do miejsca, w którym znajdował się przed wylogowaniem.

W nowej wersji Analyticsa możliwe będzie także zmienienie domyślnego zakresu dat, na taki, który będzie najbardziej odpowiedni dla potrzeb konkretnej analizy. Domyślnym okresem będzie okres 7 dni.

Jak widać 2017 r. to duże zmiany w produktach Google, zmiany, które z założenia mają znacznie ułatwić marketingowcom ich zadanie. Czy tak jest naprawdę? Piszcie w komentarzach!